Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace
Příjem žádostí a dalších podání
Opravné prostředky
Sazebník úhrad za poskytování informací
Formuláře
Žádosti o informace
-
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí |
8:00 - 10:00 |
14:00 - 18:00 |
Středa |
8:00 - 10:00 |
14:00 - 18:00 |
- Telefonické podání: +420 466 510 570
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@starezdanice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Staré Ždánice, Staré Ždánice 11, 533 44 Staré Ždánice
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí |
8:00 - 10:00 |
14:00 - 18:00 |
Středa |
8:00 - 10:00 |
14:00 - 18:00 |
Telefonické podání: +420 466 510 570
Poštou na adresu Obecní úřad Staré Ždánice, Staré Ždánice 11, 533 44 Staré Ždánice
Elektronicky na e-mail: podatelna@starezdanice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: y5ibqr7
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadě
- Poštou na adresu Obecní úřad Staré Ždánice, Staré Ždánice 11, 533 44 Staré Ždánice
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazebník úhrad za poskytování informací pro úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle Obecného nařízení EU
o ochraně osobních údajů č. 2016/679
Obec Staré Ždánice stanoví v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, ve spojení
s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a 4 zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679 a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhrad za poskytování informací:
Položka |
Sazba
|
Hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) |
0 Kč
|
Pořízení jedné černobílé kopie formátu A4: a) jednostranná / b) oboustranná
|
a) 2 Kč / b) 4 Kč
|
Pořízení jedné černobílé kopie formátu A3: a) jednostranná / b) oboustranná
|
a) 4 Kč / b) 8 Kč
|
Tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka |
3 Kč |
Pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání |
5Kč |
Poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
|
dle skutečných nákladů |
V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
|
|
Náklady na opatření technických nosičů dat 1 ks CD (Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.)
|
10 Kč |
Náklady na opatření technických nosičů dat 1 ks DVD (Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.)
|
20 Kč |
Náklady na odeslání informací žadateli: náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby.
|
Cena dle poskytovatele služby
|
Náklady na odeslání informací žadateli: náklady na balné se stanoví paušální částkou za jednu poštovní zásilku.
|
20 Kč
|
Náklady na odeslání informací žadateli: v případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
|
0 Kč
|
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací:
1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 20 minut Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 279 Kč, započítává se každých i započatých 20minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců obce, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro kalendářní rok. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka. 2. Vzniknou li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace. 3. Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají. Nezapočte se ani čas kopírování listinných dokumentů, který je již vyjádřen jednotkovou sazbou za kopii.
|
|
Paušál provozních nákladů (materiál, energie) |
15,00 Kč
|
Ostatní náklady |
dle skutečně vynaložených nákladů
|
Ostatní ustanovení: 1. Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnu tím požadovaných informací. 2. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele. 3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu Staré Ždánice v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet obce 224182130/0300 , VS = číslo jednací 4. Tento sazebník se stanoví na účetní období od 1.1.2019 |
|
Formuláře