Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

 

 

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

0,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře

 

  • nejsou vloženy žádné dokumenty

 

Výroční zpráva o poskytování informací

 

 


www.masrkh.oblast.cz


www.svazek.cz

Máte materiály, které byste chtěli zveřejnit na stránkách? Připomínky, náměty, články, fotografie můžete zaslat na e-adresu:


starosta@starezdanice.cz

Vyhledat v textu

24. 11. Emílie

Zítra: Kateřina

Svozy odpadu 2017.pdf 

 Kalendář akcí 2018

Hasičský ples 13.1.2018                                Myslivecký ples 3.2.2018                                  Obecní ples 24.2.2018                                2. Reprezentační ples Jezdeckého klubu 16.3.2018                                Velikonoční Jarmark 24.3.2018                                Maškarní zábava 14.4.2018                                Staročeské máje 26.5.2018                                Dětský den            2.6.2018             Nohejbalový  turnaj Cirkus Cup 2018               1.9.2018                     Dětské Rybářské závody  15.9.2018                                      

Knihovna           Staré Ždánice, budova Oú  Provozní doba:           Pondělí 15:30 - 16:30 hodin Knihovnice :Helena Pavčová

Výjezdní ordinace Staré Ždánice, budova OÚ

MUDr.Kateřina Nechvátalová

 Každá 2. středa v měsíci

od 11 do 12 hodin pro objednané pacienty

 Telefonické objednávky vždy do úterý před ordinačním dnem : tel. 466 921 089.

NOVĚ

Objednání  také na OÚ 

na tel. č. 466 510 570

p.Iveta Pokorná .

 Akutní stavy ošetří MUDr. Nechvátalová bez objednání.

 

 

Návštěvnost stránek

202736
zdanice_footer.png